Pakej Percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya

Pakej Percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya adalah satu pilihan Pakej Percutian Surabaya 5 Hari 4 Malam dengan program trip ke Gunung Bromo, Kawah Ijen, Tumpak Sewu dan Surabaya city tour.

Gunung Bromo, Kawah Ijen, Air Terjun Tumpak Sewu dan city tour bandar Surabaya merupakan tempat menarik dan best di Surabaya, Jawa Timur Indonesia yang mesti Anda lawati tahun ini.

Pakej Percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya

Percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya

Program trip Pakej Percutian Surabaya 5 hari 4 malam dimulakan dengan melawati Kawah Ijen, selepas itu melawati air terjun Tumpak Sewu dan diteruskan dengan trip Pakej Percutian Bromo dan Surabaya city tour.

Join Pakej Percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya, boleh Anda mulakan dari Surabaya, Malang, Bnayuwangi atau Bali (airport, stesen, hotel / harbour). Itinerary pakej trip Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya adalah sebagai berikut :

HARI 1 : SURABAYA, MALANG, BANYUWANGI / BALI – HOTEL KAWASAN KAWAH IJEN

Team travel agency kami, memulakan trip pakej percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya dengan amik Anda di Surabaya, Malang Batu, Bali atau Banyuwangi guna mobil private.

Selepas itu bergerak menuju hotel kawasan Kawah Ijen dalam masa perjalanan +- 6 jam dari Surabaya atau Malang.

Tiba di hotel sekitar Gunung Kawah Ijen, check in dan berehat untuk prepare program tour Blue Fire Kawah Ijen, esok.

HARI 2 : HIKING KAWAH IJEN – BLUE FIRE IJEN – IJEN SUNRISE – HOMESTAY AIR TERJUN TUMPAK SEWU.

01:30 AM, crew travel agency kami menghantar Anda ke paltuding Ijen, iaitu tempat di mulainya hiking ke puncak Kawah Ijen.

Tiba di paltuding Kawah Ijen, memulakan huking ke punack Gunung Ijen -+2,30 jam dengan di bimbing tour guide hingga puncak Kawah Ijen.

Tiba di puncak Kawah Ijen, melihat keindahan Api Biru atau Blue Fire Ijen yang juga di sebut Blue Flame Kawah Ijen.

Sekali kita melihat aktiviti perlombongan sulfur Ijen atau belerang di tepi Kawah Gunung Ijen Banyuwangi, Surabaya.

06:00, selepas melihat Blue Fire Ijen dan aktivitas perlombongan sulfur Gunung Ijen, tour guide membimbing Anda ke tempat melihat sunrise Kawah Ijen.

Selepas itu balik hotel Kawah Ijen semula, breakfast – check out dan bergerak menuju homestay / hotel di kawasan Air Terjun Tumpak Sewu Lumajang dengan waktu perjalanan 4 jam.

Tiba di homestay dekat Air Terjun Tumpak Sewu, check in dan berehat untuk persiapan trip pakej percutian Tumpak Sewu, esok hari.

HARI 3 : GOA TETES WATERFALL – TUMPAK SEWU WATERFALL (view bawah & atas) – HOTEL KAWASAN GUNUNG BROMO

07:00 AM, crew travel agency kami menghantar ke tempat dimulakan tour air terjun Tumpak Sewu dengan perjalanan 10 menit dari homestay.

Sebelum bergerak ke air terjun tumpak Sewu, kita explore air terjun Goa Tetes, selepas itu bergerak menuju Tumpak Sewu view bawah.

Sepanjang bergerak ke air terjun tumpak sewu kita mesti menyusuri sungai yang cukup kuat dan sepanjang perjalanan ke Tumpak Sewu, kita mesti extra hati hati, kerena laluan bebatuan yang licin.

Puas menikmati keindahan Air Terjun Tumpak Sewu view bawah, tour guide membimbing perjalanan ke view dengan menaiki anak tangga hingga puncak.

Tiba di view atas dari pada Air Terjun Tumpak Sewu, Anda akan melihat keindahan air terjun yang sangat indah, cantik nan menarik.

Selepas itu balik homestay – check out Tumpak Sewu dan bergerak ke hotel kawasan Gunung Bromo dalam masa perjalanan 3 jam.

Tiba di hotel sekitar Gunung Bromo, check in hotel dan berehat untuk prepare trip Pakej Percutian Bromo, esok hari.

HARI 4 : BROMO SUNRISE – KAWAH BROMO – PADANG SAVANA – PASIR BERBISIK – CITY TOUR SURABAYA – HOTEL SURABAYA.

02:00 AM, bergerak guna Jeep Bromo ke pucak gunung penanjakan 1 Bromo, (tempat terbaik untuk melihat bromo sunrsie dan bromo milky way) selama 1 jam perjalanan.

Tiba di puncak Gunung Bromo, kita boleh kupi kupi dahulu sekali menunggu munculnya sunrise Gunung Bromo

04:45, bergerak dari tempat kita berehat +- 5 minit sahaja, menuju spot terbaik dan best melihat sunrise Bromo.

05:15 AM sunrise Bromo akan muncul dan semasa itu selain menyaksikan Bromo sunrise tour, kita dapat pula melihat keindahan sekitara gunung Bromo.

06:00 AM, selepas melihat keindahan Bromo sunrise, trip pelancongan diteruskan ke Kawah Bromo dengan masa perjalanan 30 menit.

Tiba di tempat parkir jeep dekat kawah Bromo, bejalan kaki menuju kawah selama 30 menit atau menggunakan jasa sewa kuda dengan masa perjalanan 15 menit.

Selepas mengunjungi Kawah Bromo, team travel agensi menghantar ke Padang Savana Bromo sekali melawati Bukit Teletubbies Bromo.

Selepas melawati padang savana Bromo & bukit teletubbies Bromo, aktiviti pelancongan Bromo di akhiri dengan melawati Pasir Berbisik Bromo.

Puas explore 4 tempat pelancongan terbaik disekitar Gunung Bromo, balik hotel – breakfast – check out dan bergerak ke hotel kawasan bandara Surabaya.

Sebelum check in hotel Surabaya, team travel agency meghantar ke mana mana tempat pelancongan terbaik dan best dikawasan bandar Surabaya (surabaya city tour).

Tempat pelancongan yang akan dilawati dikawasan Surabaya adalah, submarine monument Surabaya, Surabaya icon dan shopping Surabaya.

Selepas melawati tempat pelancongan menarik dikawasan Surabaya, check in hotel Surabaya dan berehat untuk prepare city tour Surabaya esok.

HARI 5 : FREE EASY –  SURABAYA AIRPORT, FINISH.

⬞ Sekiranya di hari 5 ada banyak masa, kita boleh melawati ziarah sunan ampel (wali 5 songo di surabaya) sekali pergi madinah market yang berhampiran saja dengan makam wali sunan ampel.

⬞ Selepas itu team kami menghantar ke Surabaya airport dan pakej percutian Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya city tour, finish.


Selain trip Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya, perkhidmatan travel agency kami sedia pula pelbagai pilihan pakej lawatan menarik :

Pakej Percutian Bromo Kawah Ijen 3d2n
Pakej Percutian Bromo Tumpak Sewu 3d2n
Pakej Percutian Kawah Ijen Tumpak Sewu 3d2n
Pakej Percutian Bromo Ijen Tumpak Sewu 4d3n
Pakej Percutian Bromo Malang Surabaya 4d3n
Pakej Percutian Bromo Malang Surabaya 5d4n
Pakej Percutian Bromo Malang Surabaya 6d5n

Info lebih banyak berkenaan trip Bromo Kawah Ijen Tumpak Sewu Surabaya, Ground package, Aktiviti, Fasiliti, Kemudahan, Perkhidmatan supir dan pilihan Pakej Percutian Surabaya 2024, sila contact travel agency kami.

Pakej Bromo Ijen Tumpak Sewu Surabaya 5 Hari 4 Malam