Penanjakan 1, Pelancongan Utama di Gunung Bromo

Penanjakan 1, Pelancongan Utama di Gunung Bromo – Gunung Bromo Surabaya merupakan salah satu tarikan terbaik dan best dari pada Surabaya, Jawa Timur, Indonesia.

Gunung Bromo terletak di taman nasional tengger Surabaya dan merupakan destinasi pelancongan yang sentiasa ramai dilawati oleh pelancong tempatan dan mancanegara sepanjang tahun.

Puncak Penanjakan 1 Gunung Bromo Surabaya

Penanjakan 1, Pelancongan Utama dalam Percutian Bromo

Gunung Bromo masuk category tempat percutian Surabaya terbaik dan menarik, sehingga menjadi tumpuhan semua pelancong tempatan mahupun mancanegara.

Gunung Bromo menjadi tempat pelancongan utama pula bagi semua yang pergi melancong ke Surabaya. Salah satu tarikan yang famous yang selalunya dilawati pelancong adalah Penanjakan 1 Bromo.

Kenapa puncak penanjakan Bromo menjadi spot favorit,? Kerana puncak penanjakan Bromo di Surabaya adalah salah satu tempat terbaik untuk melihat Bromo sunrise.

Dari spot ini pula kita boleh melihat semua keindahan kawasan Bromo Surabaya, sebab itulah tempat ini menjadi tempat utama dalam trip Pakej Percutian Bromo.

Penanjakan 1 Bromo adalah puncak tertinggi dikawasan Gunung Bromo Surabaya, yakni terletak di ketinggian 2.770 meter di atas permukaan laut.

Untuk melawati puncak ini kita mesti guna perkhidmatan sewa jeep, sebab laluan menuju puncak ini sangat tinggi dan ektrem, sebab itulah kita memerlukan perkhidmatan jeep Bromo.

Biasanya dalam trip Pakej Percutian Bromo, kita mesti bergerak lebih awal ke tempat ini, sebab semua pelancong yang pergi ke Gunung Bromo pergi ke puncak ini.

So,, kalo kita tak bergerak lagi awal ke penanjakan 1 ini, kita tak dapat tempat yang selesa semasa melihat Bromo sunrise dan tempat parkir jeep full.

Antara fasiliti yang ada di puncak Bromo Surabaya adalah ; Surau, Bilik mandi, Tandas, Tempat ambik air wudlu’ dan kedai makan sekali kedai kupi.

So,, semasa kita melakukan trip percutian Bromo, kita tak paya risau macmana nanti kita nak sholat, buang air kecil dan lain lain, sebab puncak ini memiliki fasiliti yang di perlukan oleh semua pelancong.

Harap harap info ini bermanfaat untuk Anda yang tengah merancang trip lawatan ke Gunung Bromo Surabaya bersama family ataupun kawan.

Disini travel agency kami sedia macam macam pilihan Pakej Percutian Surabaya yang sangat sesuai untuk melawati Gunung Bromo dan tempat pelancongan menarik lainnya dikawasan Surabaya, Jawa Timur.

Pakej Percutian Bromo Tumpak Sewu 3d2n
Pakej Percutian Bromo Madakaripura 2h1m
Pakej Percutian Bromo Malang Surabaya 6d5n
Pakej Percutian Bromo Ijen Tumpak Sewu 5d4n
Pakej Percutian Bromo Ijen Tumpak Sewu 4d3n
Pakej Percutian Kawah Ijen Tumpak Sewu 3d2n

Info lebih banyak berkenaan tempat pelancongan menarik, Bajet pakej ground, Fasiliti, Kemudahan, Perkhidmatan supir dan pilihan Pakej Percutian Surabaya 2024 / 2025, sila hubungi pihak travel agency Surabaya kami.

Penanjakan 1, Tempat Percutian Menarik dan Best di Bromo