3 Tempat Percutian Best di Surabaya

3 Tempat Percutian Best di Surabaya – Sebagai kota terbesar kedua di Indonesia, Surabaya  selalunya di lawati ramai pelancong tempatan mauhupun mancanergara, sebab Surabaya terkenal memiliki banyak tempat pelancongan menarik nan terbaik.

Untuk Anda yang tengah merancang percutian ke Indonesia, khususnya ke bandar Surabaya, tentu memerlukan info valid mana mana tempat percutian best dan menarik dikawasan Surabaya.

Kami BROMO SURABAYA TRAVEL, salah satu travel agency yang menyediakan banyak pilihan Pakej Percutian Surabaya dan sekali melayani perkhidmatan supir di Surabaya akan memaklumkan mana mana tempat lawatan yang wajib dilawati.

Surabaya memiliki banyak tempat pelancongan best yang terdiri dari tempat percutian moden dan percutian alam semulajadi yang patut dilawati semasa kembara dikawasan Surabaya.

Tempat Lawatan Menarik dan Best di Surabaya

Ada banyak tempat pelancongan yang menarik yang wajib dilawati semasa melancong di Surabaya, dan antara tempat pelancongan yang menarik untuk dilawati adalah :

⬞ Surabaya city tour
⬞ Malang Batu
⬞ Madakaripura
⬞ Ladang Epal Malang
⬞ Gunung Semeru
⬞ Masjid Jin Biru
⬞ Taman Baluran
⬞ Taman Safari Zoo
⬞ Theme Park Malang

Tapi tak setakat itu sahaja, sebab ada lagi 3 tempat percutian terkenal dan best di Surabaya yang mesti Anda lawati, iaitu :

1. KAWAH IJEN BANYUWANGI SURABAYA

Tempat Percutian Popular di SurabayaGunung Ijen atau Kawah Ijen adalah sebuah gunung berapi aktif terletak di Banyuwangi, Bondowoso, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Gunung Ijen memiliki ketinggian 2.386 mdpl dan salah satu gunung yang mempunyai fenomena alam terbaik kedua di dunia, iaitu blue fire atau blue flame Ijen.

Oleh sebab itulah Kawah Ijen menjadi tempat Percutian Surabaya yang masuk ketegory tempat percutian best di Jawa Timur, Indonesia.

Sehingga menjadi salah satu tempat tumpuan utama bagi pelancong yang datang di kota Surabaya. So.. ramai pelancong datang di Surabaya untuk melihat api biru Kawah Ijen Banyuwangi.

2. TUMPAK SEWU LUMAJANG SURABAYA

Tempat Percutian Popular di SurabayaTumpak Sewu Lumajang atau Coban Sewu waterfall adalah salah satu tempat Percutian Surabaya yang masuk category tempat popular di Surabaya. Tumpak Sewu terletak di perbatasan kota Malang dan Lumajang, yakni di Desa Sidomulyo, Pronojiwo, Lumajang, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia.

Air Terjun Tumpak Sewu yang juga popular disebut mini niagara di Surabaya merupakan tempat pelancongan semulajadi yang kini selalunya dilawati oleh banyak pelancong.

Pelancong yang visit di Tumpak Sewu majoriti pelancong mancanegara, dan biasanya Air Terjun Tumpak Sewu ini di kombinasikan dengan tempat poopular lainnya di sekitar Surabaya.

Majoriti pelancong yang datang ke Tumpak Sewu menkombinasikan dengan Gunung Bromo, Gunung Semeru dan Kawah Ijen.

3. GUNUNG BROMO SURABAYA

Tempat Percutian Popular di SurabayaGunung Bromo adalah gunung berapi aktif terletak di Surabaya, Jawa Timur, Indonesia dan masuk kategory tempat percutian best di Surabaya, bahkan menjadi tempat lawatan terbaik di Indonesia yang popular dengan keindahan sunrise – nya, sehingga Gunung Bromo sentiasa ramai pelawat di sepanjang tahun.

Kenapa Gunung Bromo selalunya masuk senarai tempat percutian terkenal di Surabaya, sebab selain memiliki view terbaik untuk melihat sunrise.

Tak setakat itu sahaja, selain terkenal dengan keindahan sunrise nya Gunung Bromo juga memiliki banyak spot menarik yang wajib dilawati.

Antara tempat percutian menarik di sekitar Gunung Bromo adalah Kawah Bromo, Padang savana, Pasir Berbisik, Bukit teletubbies, Gunung Batok, Bukit kingkong, Bukit cinta, Bukit mentigen, dan Puncak seruni point.

Itulah 3 tempat percutian populer di Surabaya, Indonesia yang selalunya menjadi tumpuan pelancong tempatan mahupun asing.

Bila mase sesuai untuk percutian ke Surabaya dan apa pula pakej yang sesuai untuk melakukan percutian ke tempat tempat best dikawasan Surabaya.

Disini travel agency kami sedia pelbagai pilihan best pakej percutian Surabaya 2024, yang snagat sesuai untuk trip kembara di Surabaya, antara pilihan pakej adalah :

Pakej Percutian Bromo 2 Hari 1 Malam
Pakej Percutian Bromo Malang 3 Hari 2 Malam
Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 4h3m
Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5h4m
Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 6h5m

Sekiranya Anda memerlukan info lebih banyak berkenaan pakej percutian Bromo, Kawah Ijen, Tumpak Sewu, Pakej Ground ke Surabaya, Perkhidmatan Supir di Surabaya, dan lain lain, sila contact travel agency Surabaya kami.

Tempat Pelancongan Popular di Surabaya